Veelgestelde vragen

Op deze pagina vind je veelgestelde vragen. 

Filters
Ben je een mbo-student, dan kan je online (bijzonder) verlof aanvragen via deze pagina

Curio heeft voor alle studenten een collectief verzekeringspakket. Deze bestaat uit o.a. een collectieve ongevallen- en een aansprakelijkheidsverzekering.

Wat is een collectieve ongevallenverzekering?
Een collectieve ongevallenverzekering dekt eventuele kosten na een ongeluk of schade tijdens de schooluren en stage in binnen- en buitenland. De collectieve ongevallenverzekering via Curio betaalt alleen als een andere verzekering de schade niet vergoedt. De schade mag je dus ook melden bij je eigen verzekering.

Wat is een aansprakelijkheidsverzekering?
Een aansprakelijkheidsverzekering betaalt zaakschade, bijvoorbeeld je hebt niet expres iets kapot gemaakt aan het bezit van anderen. Zoals een fotocamera die uit je handen glipt tijdens het uitvoeren van een praktijkopdracht. Of als tijdens je stage je een aquarium laat vallen. Als je letsel oploopt door iets waar Curio de schuld van is, geldt ook deze verzekering. Bijvoorbeeld je glijdt uit over een natte vloer en daardoor ben je gewond.

Wanneer ben je via Curio verzekerd?
Je bent verzekerd tijdens de schooluren. Dat is de tijd die je op school bent en tijdens je reis van en naar school. Ook tijdens activiteiten die school buiten de schoollocatie organiseert ben je verzekerd. Denk aan excursies, sportevenementen en schoolreizen die georganiseerd zijn door Curio.

Waar ben je via Curio verzekerd?
- Het schoolgebouw.
- De terreinen rondom het schoolgebouw.
- Op locaties waar activiteiten door of namen Curio worden georganiseerd.
- Op de route naar en van school en activiteiten georganiseerd door Curio.

Welke schade valt niet onder de verzekering van Curio?
- Als je met expres schade veroorzaakt.
- Als je schade veroorzaakt terwijl je een motorvoertuig gebruikt (dit geldt voor auto’s, brommers, landbouwvoertuigen en heftrucks). 
- Schade die ontstaat bij activiteiten die je zelf doet tijdens een schoolreis of stage, maar die niet in het programma van de schoolreis of stage vallen.

Wie vergoedt de kosten als je schade lijdt of maakt tijdens je stage (bpv)?
Het bedrijf waar je stage loopt is verantwoordelijk voor de kosten die jij als stagiair veroorzaakt. Denk hierbij aan schade of als jezelf gewond raakt. Dit staat zo in de wet. Het stagebedrijf moet dus deze schade uitkeren. Dit staat ook en de praktijkovereenkomst omschreven.

Daarnaast moet een stagebedrijf er rekening mee houden dat een stagiair die schade maakt volgend de wet niet aansprakelijk is. Het stagebedrijf moet er namelijk altijd op toe zien dat de werkzaamheden goed worden uitgelegd en gecontroleerd. Het stagebedrijf kan de stagiair dus niet verplichten de kosten voor de gemaakte schade te betalen. De aansprakelijkheidsverzekering van Curio vergoedt deze kosten dan ook niet.

De verzekering van Curio is aanvullend op jouw eigen zorgverzekering. Medische kosten worden door de eigen zorgverzekering vergoed. Indien bepaalde kosten hier buiten vallen, geldt in geval van een ongeluk de collectieve ongevallenverzekering van Curio.

Wil je een schade of ongeval melden bij Curio?
Meld je schade of ongeval direct bij je stagebegeleider. Deze meldt de schade intern in Topdesk. Doe dit zo snel mogelijk na de gebeurtenis. Voeg hier zo veel als mogelijk bewijs (offerte, factuur, foto’s, getekende praktijkovereenkomst, etc.) toe. De facilitaire afdeling van Curio handelt de melding in overleg met de verzekering verder af. De communicatie verloopt altijd met de stagebegeleider.

Wat moet je doen als je stagebedrijf schade oploopt of veroorzaakt tijdens je stage (bpv)?
Het leerbedrijf (vaak de praktijkopleider van het bedrijf) neemt contact op met de stagebegeleider van jouw opleiding.
De stagebegeleider wijst de praktijkopleider van het leerbedrijf op de eigen aansprakelijkheid van het leerbedrijf. De stagebegeleider adviseert het leerbedrijf de eigen verzekering in te schakelen.
Bij letsel geldt de collectieve ongevallenverzekering van Curio.

Gelden voor een stage in het buitenland dezelfde regels?
Voor een stage in het buitenland gelden betreft de verzekering van Curio dezelfde regels. In West-Europa komt de wetgeving vaak overeen met die van Nederland, maar in andere landen kan dit nogal eens anders zijn. Houd hier rekening mee. Een getekende praktijkovereenkomst is daarom erg belangrijk.

Wil je meer weten?
Neem dan contact op met Anissa Allouchi of Erik Groels van Curio huisvesting en facilitaire zaken. Zij zijn bereikbaar via Topdesk of het e-mailadres verzekering@curio.nl.

Je wordt beter gemeld als je weer in de les bent. De docent registreert dat je weer aanwezig bent.

Ben je beter, maar ga je die dag naar stage/BPV? Stuur dan je mentor een berichtje via Teams.
 

Ja. Je kunt je bij Curio aanmelden voor de vavo (voortgezet algemeen volwassenenonderwijs). Deze vorm van onderwijs is voor jou bedoeld als je:

  • Net gezakt bent voor het voortgezet onderwijs en maar een paar vakken hoeft te halen.
  • Jouw opleiding helemaal niet hebt afgerond en toch graag een diploma wil.
  • Snel een hoger diploma wil (na het vmbo).
  • Je ouder bent dan 18 jaar.
  • 16 of 17 jaar bent, kan het heel soms ook al.

Lees hier meer over de vavo.  

Ga naar pas.curio.nl. En doe de volgende stappen:
  • Log in met je Curio account (*****@edu.curio.nl).
  • Vul de gegevens in.
  • Upload een pasfoto.
  • Controleer of je pasfoto en adres goed zijn ingevuld.
De passen worden niet meteen verstuurd. Normaal ontvang je de pas binnen 7 werkdagen. In de vakantieperiode  kan het langer duren voordat je deze ontvangt. 

Ben je jouw studentenpas kwijt of doet hij het niet meer?
Controleer eerst op pas.curio.nl of je pasfoto en adres goed zijn ingevuld.

Dan kan je via de mbowebshop  een nieuwe Curio pas bestellen. De kosten zijn 10 euro. De pas ontvang je dan binnen 10 werkdagen op jouw huisadres. 

 

Ben je 18 jaar of ouder en zit je op het mbo?
Ga dan naar het Studentenportaal. Daar zie je de tegel ‘Ziek melden’. Volg daar de gevraagde stappen. Je wordt dezelfde dag nog gebeld of we je ergens mee kunnen helpen. We hopen je snel weer op school te zien.

Ben je jonger dan 18?
mbo
Als je op het mbo zit, dan moet één van je ouders/verzorgers je telefonisch ziekmelden. Dat kan via 088-2098000.

vmbo
Zit je op het vmbo? Dan meldt één van je ouders/verzorgers je ziek via Magister. Dit moet voor je eerste les.

  • Log in op het ouderaccount van Magister op computer, telefoon of tablet.
  • Kies > afwezigheid
  • Klik op > melden
  • Kies de datum
  • Klik op akkoord
  • De ziekmelding is nu doorgegeven

Lees meer over ziekmelden via Magister . 

Loop je stage?
Volg één van bovenstaande stappen. Meldt je ook ziek bij je stagebedrijf.

Word je ziek op school?
Vertel het bij de balie van jouw school. Je wordt online ziekgemeld (mbo) of je krijgt een briefje mee naar huis (vmbo). Wanneer je beter bent kom je terug naar school. Je neemt het briefje mee met de handtekeningen van jouw ouders (vmbo).

  • Je bent 18 jaar of ouder.
  • Je doet een bol-opleiding. Bbl-leerlingen krijgen geen studiefinanciering.
  • Jouw opleiding duurt minimaal 1 jaar.

Als dat zo is, kun je studiefinanciering aanvragen. Hiermee krijg je geld om een opleiding te volgen. Je mag dan ook gebruik maken van een OV-jaarkaart om gratis met het openbaar vervoer te reizen.

Voor bol-studenten op niveau 1 en 2 is de studiefinanciering altijd een gift vanuit DUO.
Voor bol-studenten op niveau 3 en 4 is de studiefinanciering een lening vanuit DUO. Maar als je binnen 10 jaar slaagt, hoef je niets terug te betalen.

Met studiefinanciering krijg je standaard een basisbeurs. DUO gaat ervan uit dat jouw ouders de overige schoolkosten betalen. Als dat niet lukt, kun je extra geld aanvragen. Een aanvullende beurs. Wil je daar bovenop nog meer geld ontvangen, dan kun je ook bijlenen. Dat geld moet je terugbetalen als je klaar bent met school. Kijk hiervoor op de website van DUO.  

Woon je korter dan 5 jaar in Nederland dan kun je soms toch studiefinanciering krijgen. Lees hier de regels.

Vraag de studiefinanciering 3 maanden voor het starten van de studie aan. Volg je de opleiding al en meld jij je dan pas aan, dan loop je geld mis.

Stop je met de studie voordat die is afgelopen? Vergeet niet om de studiefinanciering te stoppen. Kijk op de website van DUO hoe dat moet.

Bij een bol-opleiding bestaat de bpv uit de stage(s) die je bij een bedrijf of instelling loopt. 
Bij een bbl-opleiding is de bpv de baan die je hebt (minstens 20 uur per week).

Ja. Deze is bedoeld voor:

  • Leerlingen die geen Nederlands spreken of nog niet lang in Nederland wonen.
  • Tussen de 12 en 18 jaar oud zijn.

Je zit 1,5 tot 2 jaar in de schakelklas. Hierna kun je naar verder op een middelbare school of het voortgezet onderwijs. 

GGD West-Brabant biedt vaccinaties hepatitis B aan zorgstudenten.
Elke Curio zorgstudent ontvangt hierover een brief vanuit de opleiding. De brief krijgen ze voordat ze beginnen met de lessen. Dit is meestal net voor de zomervakantie of tijdens de introductie na de zomer.
Om toegang te krijgen tot de systemen van Curio moet je je schoolaccount activeren. Hoe dat werkt kun je hier vinden. 

 
Wil je jouw praktijkovereenkomst beëindigen? 
Dat kan door het sturen van een e-mail. 

Ben je een student van: In alle andere gevallen stuur je jouw e-mail naar jouw bpv of stagebegeleider van school.

Wat moet ik in de e-mail zetten?
Zet de volgende zaken in jouw e-mail:
  • Je naam en studentnummer 
  • Naam van jouw bpv of stagebegeleider van school
  • Naam en adres van jouw leerbedrijf
  • Startdatum en datum van beëindiging van jouw praktijkovereenkomst
Jouw e-mail wordt daarna doorgegeven aan de studentenadministratie. Zij beëindigen jouw praktijkovereenkomst in het systeem.

Wil je een nieuwe praktijkovereenkomst aanvragen?
Neem dan even contact op met jouw bpv of stagebegeleider van school. 
Ben je leerling of student van Curio dan kun je gratis gebruik maken van Microsoft365. Hoe je bijvoorbeeld office of andere pakketten kan downloaden, lees je op het studentenportaal.
 
We houden rekening met elkaars privacy. Daarnaast gelden er ook bepaalde gedragsregels. Lees hier hoe we bij Curio les op afstand vormgeven. 
De docent moet vooraf toestemming vragen om via messaging apps te communiceren met leerlingen of studenten. Je bent dus niet verplicht aan een WhatsApp communicatie deel te nemen.
Afmelden voor een mbo-opleiding kan door het sturen van een email aan onze studentenadministratie. Vermeld in de email jouw naam, geboortedatum, naam van de opleiding en reden van afmelding. De emailadressen kun je terugvinden op service en contact.
 

       
          Een overzicht van boeken en andere studiematerialen kun je vinden in de mbowebshop. Leer hier hoe dit in zijn werk gaat.

          Ga je stage lopen? Binnen Curio bestaat de mogelijkheid om in het buitenland stage te lopen. Stage lopen in het buitenland geeft je veel voordelen. Enkele hiervan zetten wij hieronder voor je op een rijtje:

          • Het is goed voor je persoonlijke ontwikkeling. Je leert ermee op eigen benen te staan en groeit in zelfstandigheid.
          • Het staat heel goed op je cv.
          • Het verbetert je talenkennis.
          • Je krijgt meer begrip voor cultuurverschillen als je een tijdlang in het buitenland gewoond en gewerkt hebt.

          Ben je nieuwsgierig geworden? Kijk dan eens op de website curioworldwise.nl en lees de verhalen van andere studenten van Curio met een buitenlandervaring.

          Ben je daarna enthousiast geworden? Praat erover met je mentor of de coördinator internationalisering van je school. Zij kunnen je verder helpen.

          Vragen kun je stellen aan de bpv-begeleider van je opleiding of een medewerker internationalisering (worldwise@curio.nl). 

          Mbo-studenten die jonger zijn dan 18 jaar krijgen €60,- korting op de aanschaf van leermiddelen. Dit geldt voor de schooljaar 2024/2025 en 2025/2026.

          Bij Curio krijg je deze korting via de MBOwebshop.

          Wanneer krijg je de korting? Je krijgt deze als je:

          • Bent geboren op of na 1 september 2006 (schooljaar 2024-2025) / 1 september 2007 (schooljaar 2025-2026)  
          • Een mbo-opleiding volgt op niveau entree, niveau 1, niveau 2, niveau 3 of niveau 4  

          • Een bol- of bbl-opleiding volgt

          Hoe krijg je de korting?  

          Voldoe je wat hierboven staat? Je krijgt dan de korting automatisch als je inlogt op de MBOwebshop.

          Je moet dan nog wel akkoord gaan met de voorwaarden van de kortingsvoucher.  

          Let op: de korting is eenmalig geldig en eenmalig te gebruiken. 

          Heb je vragen?  

          Neem dan contact op met ons infopunt via 088-2098000.

          Om de SMS optie voor multi-factor aan te zetten voor je account, moet je contact opnemen met het infopunt via 088-2098000. Dit kan alleen op een GSM waar geen Android of iOS op staat.
          Vanaf 1 november 2024 kun je je aanmelden voor mbo-opleidingen die starten in augustus 2025. 

          Niet alle opleidingen starten in februari. Wil je weten welke wel? Dat kan vanaf begin november, kijk dan op deze pagina

          Als je al weet welke opleiding je wilt volgen, dan kun je dit direct aanmelden door op de knop aanmelden te klikken op de opleidingspagina. 
          Inloggen met de Authenticator is veiliger dan met alleen je gebruikersnaam en wachtwoord.
          Je kunt zelf jouw wachtwoord veranderen. Volg hiervoor de volgende stappen:
          1. Je kunt inloggen via deze link.
          2. Vul jouw e-mailadres, oude wachtwoord en nieuwe wachtwoord (2x) in. De eisen voor het (nieuwe) wachtwoord staan vermeld.
          3. Klik op 'verzenden'
          Jouw wachtwoord is nu veranderd. Loop je tegen problemen aan? Bel dan met het infopunt via 088-2098000. Zij helpen jou dan verder.
          Je kan een aanvraag doen voor het verzilveren van EVC (erkenning verworven competenties) via Curio.

          Stuur hiervoor een e-mail naar examencommissie.specials@curio.nl. Je krijgt dan alle informatie over de stappen. Informatie over het traject kan je vinden op deze pagina

          Wanneer je het formulier invult en verzendt, opent er een nieuw scherm. Hier zie je al jouw gegevens staan. Controleer ze. Als het klopt, kun je het scherm sluiten. Als er een fout in staat, geef dit dan zo snel mogelijk aan ons door. Dit kan via ons contactformulier.

          Klopt alles? Dan krijg je binnen 5 werkdagen een email met een uitnodiging voor een kennismakingsgesprek.

          Let op: Soms komen de e-mails in je spambox terecht. Controleer daarom ook je spambox en voeg Curio toe aan je vertrouwde contactpersonen.

          Heb je niks gehoord, wil je wat wijzigen of wil je meer informatie? Stuur ons infopunt dan een bericht via contactformulier infopunt.

          Neem contact op met ondersteuningsteam algemeen. De studentcoaches kunnen je helpen bij het maken van de juiste keuze.

          Meld je aan via dit formulier.

          Ben je je diploma kwijt of andere waardedocumenten zoals resultatenlijst, cijferlijst of certificaat? Dan kun je een aanvraag doen voor een (gewaarmerkt) kopie van jouw waardedocumenten. Dit kan via DUO of via Curio. Zowel DUO als Curio brengen hiervoor kosten in rekening.

          Probeer altijd eerst via DUO jouw aanvraag te doen. Indien het niet mogelijk is om bij DUO jouw document(en) op te vragen of je hebt bijvoorbeeld een officiële kopie van een geldig diploma nodig voor een BIG-registratie, dan mag je een aanvraag bij Curio doen. 

           

          Wil je ook mee naar een open dag? Niet voor jezelf maar samen met bijvoorbeeld jouw zoon of dochter? Dan kan dat. Je hoeft je niet apart aan te melden. 

          Je kan gewoon meekomen, je bent van harte welkom op onze locaties.
          Om jezelf aan te melden heb je een DigiD nodig. Met DigiD worden er een aantal gegevens automatisch ingevuld bij je aanmelding. Vraag hier een DigiD aan. Heb je geen burgerservicenummer (BSN-nummer)? Omdat je bijvoorbeeld uit het buitenland komt. Bel dan met de studentenadministratie op 088-2098250. De studentenadministratie is bereikbaar van maandag t/m vrijdag van 8:00 tot 16:30 uur.
           

          Met een dyscalculieverklaring krijg je extra hulp. Je krijgt bijvoorbeeld wat meer tijd om toetsen te maken. En je mag dan rekenkaarten gebruiken.

          Bespreek het met je mentor als je dyscalculie hebt en dat je van de hulp gebruik wilt maken. Je moet dan ook een bewijs laten zien.
           

          Jazeker. Je krijgt bijvoorbeeld wat meer tijd om toetsen te maken. Met een verklaring kun je bijvoorbeeld gebruik maken van voorleesprogramma’s op de computer en digitale boeken. Hier zijn voor jou geen kosten aan verbonden.

          Bespreek het met je mentor als je dyslexie hebt en dat je van de hulp gebruik wilt maken. Je moet dan ook een bewijs laten zien.

          Dat kan soms. Dat ligt aan jouw situatie. Bespreek het tijdens jouw kennismakingsgesprek.
           
          Ga naar: https://myaccount.microsoft.com/device-list. Open het juiste apparaat en klik op 'disable lost device'. 

          Zonder Nederlands diploma kun je starten bij een opleiding entree (mbo niveau 1).

          Omdat je geen Nederlands diploma hebt, word je niet vanzelf toegelaten tot een opleiding op een hoger niveau. Curio onderzoekt met jou of je toelaatbaar bent tot de opleiding waarvoor je bent aangemeld. Je moet aan een aantal voorwaarden voldoen. Er worden testen afgenomen en informatie opgevraagd. Na het onderzoek beslist Curio of je aangenomen wordt in de opleiding die je wilt volgen.

          Meer informatie vind je op deze pagina:

          Het kan ongeveer 30 minuten duren voordat je een bevestiging ontvangt na aanmelding voor een event. Ook kan het zijn dat de e-mail in jouw spambox is beland. Controleer dit even voor de zekerheid. 

          Heb je na 30 minuten nog steeds niks ontvangen? Stuur dan een e-mail naar ons infopunt. Vermeld even waarvoor je je hebt aangemeld en met welk e-mailadres. Dan krijg zo snel als mogelijk een antwoord.

          Heb je je aangemeld voor meerdere opleidingen bij een open dag van mbo? Dan kan het zijn dat je maar één bevestiging ontvangt met een QR-code. Dat is geen probleem, met deze code kun je bij alle mbo-locaties naar binnen.

           
          Ben je medewerker van Curio?
          Heb je een vervangende pas aangevraagd via TopDesk of je wacht op je eerste nieuwe pas, en het is langer dan 7 werkdagen geleden. Neem dan contact op met de servicedesk via 088-2098080.

          Is het een vervangende pas en heb je alleen de informatie gecontroleerd of ingevuld op pas.curio.nl en ben je vergeten de aanvraag via TopDesk te doen? Doe dit dan alsnog dan krijg je binnen 7 werkdagen je pas.

          Ben je student van Curio?
          Heb je een vervangende pas aangevraagd via de mbowebshop en je hebt betaald. Daarnaast is het langer dan 7 werkdagen geleden. Kijk eerst of jouw gegevens en foto goed zijn ingevuld op pas.curio.nl. Zo niet, vul deze nog aan, dan gaan wij aan de slag met jouw pas.

          Heb je dit wel al gedaan of is dit jouw eerste nieuwe pas, en het is langer dan 7 werkdagen geleden? Neem dan contact op met PCsupport via 088-2098144. 
           

          Je bent 17 jaar of jonger. Je wil graag een bol-opleiding doen bij Curio. Maar ja, dat gaat hem niet worden. De kosten zijn te hoog. Het kan zijn dat je ouders of verzorgers de kosten voor de opleiding niet kunnen betalen. Dan word je soms geholpen door het Ministerie van Onderwijs. De aanvraag daarvoor verloopt via het mbo-studentenfonds van jouw school.

          Wanneer krijg je vergoeding voor de kosten van de opleiding uit het mbo- studentenfonds?

          • Je bent jonger dan 18 jaar voordat de opleiding begint.
          • Je bent ingeschreven voor een bol-opleiding (5 dagen les en daarnaast stages).
          • Jouw ouders of verzorgers kunnen de leermiddelen niet betalen. Zij verdienen minder dan 130% van de bijstandsnorm. Minderjarige studenten betalen geen les- of schoolgeld.

          Houd rekening met het volgende:

          • Lesgeld, reiskosten en huurkosten moet je zelf betalen.
          • Je kunt alleen hulp krijgen op leermiddelen die je verplicht moet kopen voor de opleiding. Zonder deze spullen is de opleiding niet te volgen en ze staan op de leermiddelenlijst van jouw opleiding.  
          • Als je klaar bent met de opleiding en een diploma hebt, mag je de spullen houden. Ga je van school af zonder diploma? Dan moet je de producten aan school teruggeven.
          • Heb je een laptop nodig voor de opleiding? Vraag dan een laptop aan bij Curio. Je ontvangt (bij goedkeuring) een voucher om een laptop bij CampusShop te bestellen. Wij vergoeden geen laptops die zelf zijn gekocht. 

           

          Hoe krijg je deze hulp?

          Denk je in aanmerking te komen voor deze hulp? Neem dan eerst contact op met Stichting Leergeld in jouw woonplaats. En vraag om een inkomenstoets voor het mbo-studentenfonds. Vraag bij het mbo-studentenfonds om een aanvraagformulier en lever deze dan samen met het inkomenstoets in bij mbo-studentenfonds@curio.nl

           

          Het Curio mbo-studentenfonds helpt jou met geldzorgen!

          Lukt het niet om met je Curiopas jezelf aan- of afwezig te melden?
          Check eerst even bij jouw docent of receptie of de melding toch is doorgekomen in het systeem.

          Als de melding niet in het systeem staat maar je kan wel gewoon het gebouw in?
          Meld dit dan even bij pcsupport via 088-2098144. Dan kunnen zij nagaan wat er mis gaat.

          Als de melding niet in het systeem staat en je kan het gebouw niet in?
          Dan moet je even een nieuwe pas aanvragen via de mbowebshop. De kosten zijn 10 euro. De pas ontvang je dan binnen 10 werkdagen op jouw huisadres. Let wel op dat je eerst op pas.curio.nl controleert of je pasfoto en adres goed zijn ingevuld.

           
          Lukt het niet om je foto op te slaan? Stuur dan vanuit jouw Curio e-mail jouw adresgegevens en/of foto naar de midoffice@curio.nl

          Dan voegen wij de gegevens handmatig toe.
          Lukt het niet om jou praktijkovereenkomst te tekenen? Krijg je bijvoorbeeld een melding dat de url niet meer beschikbaar is? Mogelijk is dan bijvoorbeeld de link verlopen.

          Neem bij problemen met de digitale ondertekening contact op met de studentenadministratie. Je kunt ze bereiken door te bellen naar het infopunt via 088-2098000. 
          Heb je je aangemeld voor een evenement bij Curio via onze website, maar je kan niet?

          Meld je af. Afmelden kan via de link 'Ik ben verhinderd'. Deze link vind je in de e-mail die je van ons hebt gekregen bij de aanmelding voor het evenement.

          Via onze website kun je je weer aanmelden voor een andere datum. 
          Ben je een leerling of student van Curio? Het infopunt kan jou verder helpen bij problemen met inloggen. Je kunt ze bereiken via 088-2098000.

          Ben je medewerker van Curio? Neem contact op met de servicedesk via 088-2098080.
          Als het printen met je Curio pas niet lukt, moet je je pas opnieuw koppelen met je account.
          1. Log in op print.curio.nl, gebruik hiermee je verkorte code (dus zonder @curio.nl of @edu.curio.nl)
          2. Klik op je naam (rechtsboven)
          3. Klik op 'passen'
          4. Klik op 'passen ontkoppelen'
          Nu kan je je weer opnieuw aanmelden met je pas bij een printer. Je moet dan nog een keer in loggen op de printer met je gebruikersnaam en wachtwoord. Zo is de pas aan je printaccount gekoppeld.
          Heb je het idee dat je nog ingeschreven staat, terwijl je al je diploma hebt behaald, jezelf hebt afgemeld of al bent uitgeschreven?

          Neem dan zo snel als mogelijk contact op met onze studentenadministratie. Je kan de studentenadministratie telefonisch bereiken op werkdagen van 8.00 uur tot 17.00 uur. Natuurlijk kan je ook een e-mail sturen.

          economie en ondernemen
          Email: sa.eo@curio.nl
          tel: 088-2098280

          techniek en technologie
          Email: sa.tt@curio.nl
          tel: 088-2098250

          zorg en welzijn:
          Email: sa.zw@curio.nl
          tel: 088-2098270

          voedsel groen en gastvrijheid:
          Email: sa.vgg@curio.nl
          tel: 088-2098240

          basiseducatie, nt2
          email: sa.be-nt2@curio.nl
          tel: 088-2098260

          vavo
          email: sa.vavo@curio.nl
          tel: 088-2098260

          entree
          email: sa.entree@curio.nl
          tel: 088-2098240

          Weet je niet waar jou opleiding onder valt? bel dan met ons infopunt via 088-2098000.
          Ja. Als je het lastig vindt, kun je terecht bij een transfercoach. Net als bij voetbal eigenlijk. Deze persoon helpt je een jaar lang. Vraag op jouw school naar de mogelijkheden.
          Vraag een gesprek aan met jouw mentor. Soms is het mogelijk om over te stappen naar een andere opleiding binnen Curio. De mentor kan je ook helpen als het om een opleiding buiten Curio gaat.
          Ben je te laat voor een meeloopdag door bijvoorbeeld vertraging? Of om een andere reden? Bel dan even met ons infopunt via 088-2098000. Zij geven het dan voor je door.
          Je wilt vanuit jouw huidige school (bijvoorbeeld vmbo) overstappen naar een opleiding bij Curio. Praat hierover met je mentor op de school waar je nu jouw opleiding volgt. Hij of zij kan je helpen bij de overstap naar Curio. Als jullie er samen niet uitkomen dan kun je hulp vragen bij ons ondersteuningsteam. Stuur een mail naar ot.algemeen@curio.nl of bel 088-2098160. Geef aan om welke opleiding het gaat en op welke locatie je de opleiding wilt volgen.
           

          Als je verhuist moet je dit binnen 5 dagen doorgeven. Dat doe je bij de gemeente waar je gaat wonen.
          Zij geven het door aan belangrijke organisaties zoals DUO.

          Op school moet je een verhuizing ook doorgeven.
          Zit je op het mbo? Geef het door aan de studentenadministratie. Contactinformatie vind je hier.
          Doe je een andere opleiding? Geef het dan direct door op jouw school. De contactinformatie vind je hier.

          Je wil stoppen en de opleiding is nog niet gestart.
          Mail ons. Dit kan door te reageren op de mail die je van ons hebt ontvangen bij jouw aanmelding.

          Je wil stoppen en de opleiding is al wel gestart.
          Vraag om een gesprek met jouw mentor. Hij of zij helpt jou verder. Eventueel geeft de school opdracht aan de afdeling studentenadministratie om jou uit te schrijven van school.